W ramach inwestycji PeBeKa wykonała część robót konstrukcyjnych związanych z budową tunelu i rampy wjazdowej oraz następujące kolejowe obiekty pomocnicze: trafostację nr 1, podstację trakcyjną oraz nastawnię. W rezultacie zrealizowanych prac powstała podziemna stacja i wyspowy peron umożliwiający obsługę dwóch pociągów.

Łącznica kolejowa do Lotniska Okęcie

Inwestor: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. 
Czas realizacji: 2009-2012

Dodatkowe dane techniczne:

  • Długość ścian oporowych pochylni: 420 m
  • Szerokość tunelu: 13 m, przy stacji rozszerza się do 20, 6 m
  • Grubość ścian działowych, żelbetowych: 25 cm
  • Słupy konstrukcyjne środkowe: długość: 80-130 cm, szerokość: 50 cm, wysokość: 6,4 m
  • Ściany szczelinowe o grubości 80 cm
  • Grubość płyt stropowych żelbetowych: 80-100 cm
  • Grubość płyt dennych: 80 cm

Lokalizacja

Polska, województwo mazowieckie,
Warszawa, ul. S. Okrzei 14A

Rys sytuacyjny

Uruchomiona 1 czerwca 2012 roku linia kolejowa jest jedną ze strategicznych i najbardziej wyczekiwanych inwestycji komunikacyjnych w Warszawie. Dzięki niej podróżni w 20 minut mogą dotrzeć z centrum stolicy na Międzynarodowe Lotnisko im. Fryderyka Chopina. Dla porównania czas podróży autobusem, szczególnie w godzinach szczytu, wynosi około godziny. Jednym z celów inwestycji było ułatwienie podróży z i na lotnisko kibicom przylatującym do Warszawy w czasie EURO 2012.

Największe wyzwania

Oddanie do użytku inwestycji przed rozpoczęciem UEFA EURO 2012.

Kluczowy moment

Budowa przepompowni ze stacją transformatorową nr 2, których wysokość całkowita to ok. 20 m w tym ponad 16 m to część podziemna.